Demistificirajmo Digitalnu Transformaciju
30 Rujan, 2022Suprotno uvriježenom mišljenju, izraz "digitalna transformacija" odnosi se na proces prelaska s ručnog na digitalno u svrhu automatizacije novih ili postojećih poslovnih procesa i poboljšanja korisničkih iskustava. To obično znači stvaranje bržih i praktičnijih načina obavljanja stvari, što možemo vidjeti u svakodnevnom životu.
Digitalnom transformacijom se transformira svaki aspekt poslovanja, od back-officea do front-officea, od prodaje i marketinga do korisničke službe i samog iskustva. Razmislite o svim načinima na koje možemo komunicirati s poslovnim subjektom. Možemo kupovati online, plaćati račune i rješavati probleme s korisničkom službom. No brendovi također mogu ostati povezani sa kupcima putem aplikacija, chata, društvenih medija i mnogih drugih modernih načina. Naravno, najuspješnije tvrtke shvaćaju da je kombinacija najboljeg od oba svijeta jedina formula koja vodi ka uspjehu. Takav pristup zahtijeva način razmišljanja koji prihvaća dobrobiti novih tehnologija dok još uvijek cijeni neke aspekte starog poslovanja.

Koje su industrije u svojoj digitalnoj transformaciji napredovale dalje od drugih? Mikropoduzeća ili male tvrtke u privatnom vlasništvu vjerojatno će biti na rubu, radeći neke stvari digitalno, ali oslanjajući se na fizičke funkcije. Brojne tvornice i komunalna poduzeća (kao što su energija, voda i plin) još uvijek se više oslanjaju na fizičku imovinu i ljude nego na digitalne procese (robotika, povezani strojevi itd.). Ali uskoro dolazi značajna promjena: u smislu digitalne transformacije, financijske industrije, industrije e-trgovina, maloprodaje, medija, telekomunikacija... Na primjer, obrazovanje i zdravstvo dvije su industrije koje su u posljednje dvije godine doživjele značajne transformacije, prvenstveno zbog nedostatka resursa. Svaki ozbiljniji sektor morati će se transformirati u kad tad.
Razlozi koji stoje iza ove transformacije mogli bi obuhvaćati bilo koji broj ciljeva, uključujući pojednostavljenje operacija, ubrzavanje ručnih zadataka, poboljšanje ponuda, usluga ili proizvoda, osnaživanje zaposlenika ili podizanje razine sudjelovanja kupaca. Svaki aspekt transformacije imati će svoj skup parametara i ciljeva.
Jednostavno nema alternative digitalnoj transformaciji. Vizionarske tvrtke osmislit će nove strateške opcije za sebe, a oni koji se ne prilagode neće uspjeti.
Jeff Bezos
Složenost je prepreka broj jedan s kojom se tvrtke suočavaju na svom putu digitalizacije. Poduzeća mogu automatizirati procese pomoću širokog spektra softverskih aplikacija i platformi zahvaljujući digitalnoj transformaciji, što može biti poprilično zastrašujuće za tvrtke s malo ili nimalo iskustva o visokoj tehnologiji.
Još jedna očita prepreka jest otpor promjenama. U posljednje dvije godine, na primjer, većina sastanaka održana je korištenjem konferencijskih alata kao što su Zoom, Webex ili slične platforme, a znatnom dijelu populacije još uvijek nedostaje interakcija licem u lice. U idealnom slučaju, nastavit ćemo cijeniti osobnu suradnju, a istovremeno prepoznati prednosti mogućnosti povezivanja na daljinu s ljudima diljem svijeta.
Kako možemo osigurati da krajnji korisnici dobiju bolje proizvode, usluge i korisnička iskustva digitalnom transformacijom? Jednostavno, slušanjem povratnih informacija! Ne postoji značajnije mjerilo proizvoda ili usluge od reakcije kupaca. Kao i sama digitalna transformacija, to je proces. Nove ponude i rješenja prvo se isprobavaju i testiraju, zatim ponovo prilagođavaju sve dok se na poslijetku ne ostvari njihov puni potencijal. U ovom slučaju, strpljenje i vrijeme su ključni. Mnoge se tvrtke već sada se oslanjaju na povratne informacije kupaca, studije slučaja i priče o uspjehu kako bi odredile gdje je potrebno poboljšanje ili kako bi pokazale vrijednosti i prednosti svojih proizvoda i usluga. Takav proces zahtijeva suradnju s partnerima i kupcima u svim aspektima na razini cijele organizacije.
Nema sumnje da budućnost ovisi i o kontinuiranom razvoju digitalnih tehnologija i radnoj snazi koja je dobro pripremljena, educirana i sposobna voditi digitalnu transformaciju prema naprijed. To posebice zahtijeva uklanjanje postojećeg jaza u vještinama, koji je amplificiran pandemijom. U izvješću Red Hat 2022 Global Tech Outlook, u kojem je anketirano 1341 IT čelnika i donositelja odluka, "nedostatak vještina ili talenta" identificiran je kao glavna prepreka za organizacije u postizanju njihovih ciljeva digitalne transformacije.
Ako smo u protekle dvije godine nešto naučili, to je da digitalna transformacija više nije opcija, već posve neophodna za širok raspon industrija, od financijskih usluga do zdravstva, zbog čega su ulaganja u usavršavanje i obuku eksponencijalno porasla. Prema nedavnom izvješću Gartnera u kojem je anketirano više od 550 voditelja ljudskih resursa, gotovo 60% ispitanika reklo je da im je razvoj kritičnih vještina i kompetencija glavni prioritet u 2022.
Godine 2021. Forbesovo vijeće trenera objavilo je tri koraka za ispunjavanje zahtjeva za usavršavanjem i ponovnim vještinama industrije 4.0, naglašavajući koliko će to biti važno u nadolazećem digitalnom svijetu. Srećom, postoji nova vrsta razvojnih alata s niskim razinama i alata bez koda za ubrzavanje digitalne transformacije. Uzmimo za primjer obradu plaćanja. Plug-and-play aplikacija omogućuje tvrtki da kupcima ponudi opciju plaćanja putem telefona, kreditnom karticom, što ne samo da nudi pogodnost korisnicima, već i smanjuje opterećenje pozivnih centara ili internog osoblja.
Za mnoge je tvrtke digitalna transformacija ogromna promjena, ali ne mora biti. Kada digitalnu transformaciju prihvatimo sljedećim logičnim korakom i prirodnim razvojem poduzeća, počinjemo uviđati vrijednosti, mogućnosti i rješenja koja trenutno postoje kao pomoć u tranziciji. Rad s iskusnim partnerom i implementacija rješenja korak po korak dobra je strategija za dugoročan uspjeh.
